دسته آموزش

درمان بیماری مواد مخدر در فضای باز | خانه سپید

زمان مطالعه: 4 دقیقه

درمان بیماری مواد مخدر در فضای باز

 

در حالی که درمان در فضای باز به تنهایی نمی تواند به عنوان راه حلی برای بهبود روند اعتیاد در نظر گرفته شود ، اما می تواند با روش های درمانی سنتی تطبیق داده شود تا نتیجه بهتری داشته باشد.

درمان بیماری مواد مخدر در فضای باز
درمان بیماری مواد مخدر در فضای باز

درمان در فضای باز ممکن است برای رهایی از اعتیاد کافی نباشد ، با این حال ، به بیمارانی که در دوران نقاهت هستند، بسیار توصیه می شود. از آنجا که بدن در نبود مواد مخدر و الکل دستخوش تغییرات عظیمی می شود ، همه این تغییرات در رفتار پرخاشگرانه و تحریک کننده افراد منعکس می شود که با استفاده از روش های درمانی در فضای باز می توان این رفتارها را به حداقل رساند.

 

درمان در فضای باز چیست؟

طبیعت تجربه ای سعادت مندانه است که به روح انسان آرامش می بخشد. درمان در فضای باز  یا  به اصطلاح بیابان درمانی،   از همین ایده برای تمرکز بر سلامت جسمی ، روحی ، اجتماعی و معنوی معتادان استفاده می شود. این روش درمانی شامل فعالیت های تفریحی مختلفی از جمله پیاده روی ، کمپ زدن ، ماهیگیری ، قایقرانی یا هر چیز دیگری است که به شما امکان می دهد از زیبایی طبیعت لذت ببرید.

درمان در فضای باز یک روش روان درمانی است که بر واکنش ها و احساسات بیماران پس از تجربه فعالیت های جذاب تمرکز می کند. مشاهده این امر به درمانگر کمک می کند بفهمد بیماران از طریق فعالیت های انجام شده چه تغییر مثبتی کرده اند. یک پیاده روی ساده می تواند به فرد بیاموزد که مهار کردن احساسات و تصمیم گیری مناسب چقدر در زندگی مهم است. با بیابان درمانی ، می توانید یاد بگیرید که چگونه خشم خود را کنترل کنید ، ارتباطات بهتری برقرار کنید و همچنین خواسته ها را کنترل کنید. بسیاری از افراد همچنین دیدگاه جدیدی نسبت به افکار منفی بدست می آورند.

اطلاعات بیشتر
ترک شیشه | برترین مرکز هتلینگ 5 ستاره درمان شیشه ایران | خانه سپید

این روش درمانی دارای شیوه هایی است که می توانند باعث پیشرفت واقعی و قابل توجه  بیماران شوند. مهارت های مدیریتی به خودی خود بیماران را ترغیب می کند تا اعتماد به نفس پیدا کنند. این مهارت ها همچنین می توانند به خنثی کردن تفکرات منفی و افکار عودکننده کمک کنند.

 

مزایای درمان در فضای باز

اعتیاد هم از نظر جسمی و هم از نظر روحی و روانی فرد را آزار می دهد. در حالی که با استفاده از داروها و روش های درمانی می توان با اثرات جسمی مقابله کرد ، اما خلاص شدن از مشکلات روانی کار آسان نیست. آسیب های پیرامون اعتیاد و عواقب وابستگی به مواد از جمله بحران مالی ، روابط بد ، از دست دادن شغل و غیره ، فرد را منزوی می کند و سلامت روانی وی را بیش از پیش بدتر می کند.

این روش می تواند در حین یا حتی پس از پایان برنامه درمانی مزایای زیادی به همراه داشته باشد. از جمله:

 

بهبود رابط

بیابان درمانی می تواند به پیشرفت توانایی های فردی کمک کند و همچنین قواعد مهم را برای بهبود رابطه با مردم بیاموزد. در طول یک فعالیت بیرونی ، شرکت کنندگان به احتمال زیاد در یک گروه کار می کنند که توانایی پیوند تیمی آنها را تقویت می کند ، در نتیجه قابلیت آنها در اعتماد به مردم و ایجاد روابط خوب را بهبود می بخشد.

 

اقدامات سالم پس از بهبودی

از آنجا که عود در افرادی که از اعتیاد رنج می برند غیر معمول نیست ، شرایطی که منجر به عود می شود در افراد مختلف متفاوت است. ورزش ها و سرگرمی های جذاب برای حل چالش های جسمی و روحی بسیار مفید هستند. این فعالیت ها می تواند نگرش فرد را تغییر داده و بینش تازه ای برای حل مشکلات روزمره فراهم کند. درمان در فضای باز لحظاتی را برای فرار از فشارهای زندگی روزمره فراهم می کند.

اطلاعات بیشتر
مصرف متادون در دوران بارداری: ریسک‌ها، مزایا، و توصیه‌های پزشکی

کنار آمدن بهتر با محیط اطراف

اعتیاد عمدتا در اثر فشارهای اجتماعی یا روانی ایجاد می شود. هنگام مواجهه با شرایط سخت ، افراد معمولاً برای کنار آمدن با فشارها به مصرف مواد روی می آورند. بنابراین ، یکی از اهداف اصلی بیابان درمانی قرار دادن افراد در موقعیت هایی است که باعث استرس و اضطراب مثبت می شوند. سپس به شرکت کنندگان نحوه برخورد با مشکلات مختلف آموزش داده می شود که به آنها کمک می کند تا برای دنیای واقعی آماده شوند.

 

احساس تعلق خاطر

یکی از نیازهای اساسی انسان ، نیاز به معاشرت است. هر شخصی می خواهد به جایی و به شخصی تعلق داشته باشد. این یک احساس ایمنی و امنیت را در افراد ایجاد می کند. هنگامی که به تمرینات تیمی می پردازید ، یاد می گیرید که  با گروهی از افراد ارتباط برقرار کنید ، کسانی که بدون هیچ قضاوتی شما را همراهی می کنند.

 

توسعه مهارت های زندگی

درمانگران استدلال کرده اند که چالش های فضای باز خطرات مختلفی را به همراه دارد که به افراد امکان می دهد مهارت های زندگی خود را برای مقابله با این خطرات توسعه دهند. بکارگیری این توانایی ها، غالباً باعث می شود که افراد نه تنها از نظر جسمی بلکه از نظر ذهنی و اجتماعی مهارت هایی مانند رهبری و هدایت درست زندگی نیز کسب کنند.

 

طبیعت یک درمانگر است

فعالیت بدنی به شدت با سلامت روان مرتبط است و ورزش منظم می تواند حافظه و ساختار مغز را بهبود بخشد. با این حال ، اگر فعالیت در فضای باز ، با افکار مثبت و روحیه ای آرام انجام شود ، تأثیرات چهار برابر می شود. این نشان می دهد که ما انسان ها به شدت با طبیعت در ارتباط هستیم و مشاهده جزئی از زیبایی های آن می تواند تأثیر مثبتی بر مغز ما بگذارد. این امر سبب ایجاد آرامش در سطح معنوی و از بین رفتن تمام افکار منفی شما می شود.

اطلاعات بیشتر
بعد ترک سیگار چه اتفاقی در بدن می افتد؟ | خانه سپید

 

 

 

کلام آخر

برای افراد در حال بهبود و بیمارانی که تحت درمان اعتیاد هستند ، فضای باز درمانی کار سختی است. با این حال ، فعالیت های گنجانده شده در این برنامه درمانی می تواند به افراد کمک کند تا مسائل روانشناختی را بهبود بخشند. این یک روش پر از سرگرمی های جذاب برای مقابله با اعتیاد است. مرکز ترک اعتیاد خانه سپید، یک کلینیک تخصصی است که با داشتن سابقه درخشان و کادر مجرب در زمینه ترک، آماده خدمت رسانی به شما عزیزان است. برای کسب اطلاعات بیشتر تماس حاصل فرمایید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
Call Now Buttonمشاوره رایگان