دسته آموزش

آنچه باید در مورد ترک ترامادول بدانید | خانه سپید

زمان مطالعه: 4 دقیقه

آنچه باید در مورد ترک ترامادول بدانید

ترامادول یک مسکن مصنوعی (ساخته دست بشر) ضد درد است که معمولا برای کنترل درد شدید استفاده می شود. این دارو در سال های اخیر به طور فزاینده ای مورد سو مصرف قرار گرفته و برخی از افراد به آن اعتیاد پیدا کرده اند.

آنچه باید در مورد ترک ترامادول بدانید
آنچه باید در مورد ترک ترامادول بدانید

مزایای ترک ترامادول

ترک ترامادول فواید بی شماری دارد. در اینجا برخی از دلایل اصلی ترک این مواد مخدر وجود دارد که عبارتند از:

روابط شخصی بهبود می یابد

سو مصرف مواد بر روابط شخصی تأثیر می گذارد. بنابراین احتمال دارد هر فردی معتاد به ترامادول با ترک آن به طور قابل توجهی شروع به بهبود روابط خود کند. روابط شخصی مبتنی بر سو مصرف مواد چندان پایدار نبوده و اغلب با قطع مصرف دارو ، اغلب متلاشی می شوند. افراد در دوره بهبودی معمولاً درمی یابند که “دوستان موادی” آنها دوست واقعی نیستند.

فرصت های شغلی بهبود پیدا می کند

یکی دیگر از علائم بارز اختلال مصرف مواد ، تأثیر منفی آن بر اهداف و فرصت های شغلی است. اثرات منفی بر روی شغل می تواند شامل کاهش بهره وری ، افزایش غیبت و یا صرفاً مراقبت از عملکرد یا روابط در کار باشد. فردی که ترامادول را ترک کند ، عملکرد و فرصت های شغلی او در طول درمان مداوم، بهبود می یابد.

اطلاعات بیشتر
کراک: تعریف، اثرات، و مسائل مرتبط با این نوع مواد مخدر

سلامتی بهبود می یابد

ترک هرگونه اعتیادی منجر به بهبود سلامتی می شود. مواد افیونی مانند ترامادول با تعدادی از عوارض جانبی بالقوه مرتبط است که می تواند منجر به مشکلات سلامتی شود.

خطر مرگ و میر زودرس کاهش می یابد

افرادی که مبتلا به اختلالات مداوم مصرف مواد هستند ، نسبت به افرادی که معتاد نیستند، طول عمر کمتری دارند. هیچ تضمینی وجود ندارد که با ترک اعتیاد فرد عمر بیشتری داشته باشد ، اما قطع مصرف مواد مخدر باعث افزایش عمر بالقوه فرد می شود.

برنامه هایی برای ترک ترامادول

فردی که به ترامادول اعتیاد دارد، می تواند برای ترک آن از یک دوست یا اعصای خانواده کمک بگیرد. اما برنامه های درمانی حرفه ای مزایای بسیاری ارائه می دهند از جمله:

• روشهای تجربی معتبر برای کمک به روند بهبودی.

• یک گروه پشتیبانی گسترده تر.

• به درمان روانشناختی و مدیریت پزشکی علائم ترک ، که می تواند خطر عود را کاهش دهد.

کمک گرفتن از یک برنامه درمانی حرفه ای همچنین دامنه گزینه های درمانی موجود را گسترش می دهد ، از جمله:

درمان بستری: برنامه هایی است که در آن فرد در یک کلینیک ، بیمارستان یا یک مکان مسکونی بستری می شود. درمان های سرپایی ممکن است خدمات پزشکی ویژه ای را برای مسائل بهداشتی دشوار مانند علائم ترک شدید و / یا مشکلات بهداشت روانی فراهم کند. افرادی که دارای اعتیاد شدید هستند ممکن است این گزینه را موثرترین گزینه بدانند.

محیط های زندگی هوشیار:

اینها امکانات موقت هستند که می توانند بین برنامه های اولیه بازتوانی یا سم زدایی و بازگشت به خانه استفاده شوند. آنها پناهگاه های حمایتی و امنی برای زندگی مردم در حالی که در مراحل اولیه بهبود هستند ، ارائه می دهند.

اطلاعات بیشتر
سم‌زدایی از مواد مخدر: راهنمایی‌ها، مراحل، و تجربه‌های موفق

مشاوره گروهی:

یک کاربر در حال بهبود به گروهی از افراد که مثل خود او در حال ترک ترامادول هستند و با یک درمانگر حرفه ای کار می کنند ، می پیوندد. عضو شدن در یک گروه مزایایی از جمله یادگیری از دیگران و احساس تنهایی کمتری را به همراه دارد.

مشاوره فردی:

کاربر شخصاً با یک درمانگر کار می کند. به طور مشترک ، کاربر و درمانگر مسائل اعتیاد و بهبودی مواد مخدر را عمیقاً کشف می کنند.

علائم و عوارض ترک ترامادول

ترك مصرف ترامادول معمولاً تهدید کننده زندگی نیست. با این حال ، افرادی که در حال ترک هستند ممکن است در معرض خطر بیشتری برای عود باشند.

برخی از نشانه های ترک ترامادول عبارتند از:

• بی قراری

• تحریک پذیری

• تعریق

• حالت تهوع

• استفراغ

• تب و لرز

• بی خوابی

• بی حالی

علائم جدی زیر هنگام ترک ترامادول، ممکن اما نادر است:

• اضطراب و حملات وحشت

• پارانویا.

• توهم

• سردرگمی ذهنی.

• سوزن سوزن شدن یا بی حسی اندام ها

اگر شما یا کسی که می شناسید این علائم شدید را داشت، بلافاصله به یک کلینیک پزشکی مراجعه کنید.

عواملی که بر ترک ترامادول تأثیر می گذارند

نحوه مصرف ترامادول: افرادی که ترامادول را استنشاق یا تزریق می کنند ، علائم ترک سخت تری نسبت به افرادی که آن را به صورت قرص مصرف می کنند ، تجربه می کنند.

مدت زمان مصرف ترامادول: افرادی که برای مدت زمان طولانی از این دارو استفاده می کنند ، معمولاً اثرات ترک طولانی تر و شدیدتری را تجربه می کنند.

اطلاعات بیشتر
مصرف مواد مخدر و الکل چگونه بر سلامتی دهان و دندان تاثیر می گذارد؟

مقدار داروی مصرف شده : دوزهای بالاتر ترامادول منجر به علائم ترک طولانی مدت و شدیدتر می شود.

نکته مهم هنگام ترک ترامادول

سم زدایی فقط اولین قدم برای ترک است و برای اطمینان از موفقیت مداوم در بهبودی کافی نیست. افرادی که از اختلالات استفاده از مواد مخدر بهبود می یابند باید با حل مسائلی که باعث مصرف مواد شده است ، خود را برای عوامل احتمالی عود آماده کنند و یک برنامه بهبودی بلند مدت در برنامه خود قرار دهند. افرادی که از اختلالات مصرف مواد بهبود می یابند اگر در درمان های حرفه ای شرکت کنند ، در طولانی مدت بسیار موفق ترند. داشتن یک گروه پشتیبانی خوب مثل اعضای خانواده و دوستان بدون دارو نیز احتمال موفقیت در بهبود را افزایش می دهد. ترک هرگز آسان نیست. همه افراد در دوره نقاهت ، محرک ها و وسوسه های عود را تجربه می کنند ، بنابراین آماده شدن برای آنها مهم است.

کلام آخر

ترک مواد مخدر ، نیاز به یک برنامه عملی خاص دارد تا هرگونه عارضه ای که ممکن است در طی روند بهبودی ایجاد شود ، به طور موثری درمان شوند. انجام این کار به تنهایی بسیار دشوار است. استفاده از یک برنامه درمانی حرفه ای می تواند به بهبودی ایمن و موفق کمک کند. اگر شما یا یکی از عزیزانتان در استفاده از ترامادول یا اعتیاد با مشکل روبرو است، می توانید با کلینیک ترک اعتیاد خانه سپید در ارتباط باشید. این مرکز با داشتن کادری مجرب و سابقه درخشان در زمینه ترک اعتیاد، آماده خدمت رسانی به شما عزیزان است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
Call Now Buttonمشاوره رایگان