دسته آموزش

اوردوز هروئین: تشخیص، خطرات، و اقدامات اورژانسی برای مداخله (علائم، راهنمایی)

زمان مطالعه: 4 دقیقه

اوردوز هروئین

هروئین یک داروی خطرناک و بسیار اعتیاد آور خیابانی است که از گیاه خشخاش تولید می شود. در سال های اخیر ، تعداد اعتیاد به هروئین ، اوردوز و مرگ و میر به طور سرسام آوری افزایش یافته است زیرا افرادی که به دلیل قیمت های زیاد، دیگر قادر به تهیه مسکن های افیونی نیستند به هروئین معتاد می شوند. این بدان دلیل است که قیمت خیابانی هروئین نسبت به داروهای تجویزی بسیار کمتر است. اوردوز هروئین می تواند به طور تصادفی یا عمدی رخ دهد. اوردوز هروئین ممکن است علائم جدی، خطرناک یا حتی مرگ را به دنبال داشته باشد.

اوردوز هروئین
اوردوز هروئین

درباره اوردوز هروئین:

 

در طی چند سال گذشته مصرف بیش از حد هروئین در ایالات متحده به شدت افزایش یافته است. در سال 2015 ، بیش از 13000 نفر در ایالات متحده به دلیل مصرف بیش از حد هروئین جان خود را از دست دادند. هروئین به طور غیرقانونی فروخته می شود ، بنابراین هیچ كنترلی روی کیفیت یا قدرت دارو وجود ندارد. همچنین ، گاهی اوقات با سایر مواد سمی مخلوط می شود.

بسیاری از افرادی که از هروئین استفاده می کنند، از داروهای ضد درد و سایر داروها استفاده می کنند. آنها همچنین ممکن است بصورت مکرر الکل مصرف کنند. این ترکیبات مواد می تواند بسیار خطرناک باشد. مصرف هروئین در ایالات متحده از سال 2007 در حال افزایش است.

علائم اوردوز هروئین

 

مردم برای نئشه شدن و اصطلاحاً برای رفتن به فضا، از هروئین استفاده می کنند. اما اگر در مصرف آن زیادن روی کنند، به شدت خواب آلوده می شوند یا ممکن است از هوش بروند و تنفسشان قطع شود. علائم زیادی از اوردوز هروئین وجود دارد ، که در صورت مصرف بیش از حد هروئین در فرد رخ می دهد که برخی از این علائم عبارتند از:

اطلاعات بیشتر
ارتباط بین اعتیاد، خشونت و خودکشی| خانه سپید

نفس های کم عمق

نفس نفس زدن

پوست بسیار رنگ پریده

کبودی لب و نوک انگشتان

علائم دیگر مصرف بیش از حد هروئین می تواند شامل موارد زیر باشد:

گشادی مردمک چشم

نبض ضعیف

فشار خون پایین

هذیان یا تغییر وضعیت ذهنی

یبوست

اسپاسم یا تشنج

حالت تهوع یا استفراغ

کما

خواب آلودگی شدید یا عدم توانایی در بیدار ماندن

 

از آنجا که مصرف بیش از حد هروئین می تواند زندگی را تهدید کند،  مراجعه به مراکز پزشکی به محض بروز هر یک از این علائم بسیار مهم است. علائم اوردوز هروئین بصورت تزریقی معمولاً حدود 10 دقیقه پس از مصرف در فرد شروع می شود.

درمان اوردوز هروئین

مهم ترین مرحله برای کمک به کسی که به دلیل مصرف زیاد هروئین، اوزدوز می کند، تماس با مرکز 911 است. سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) استفاده از دارویی به نام نالوکسان (نام تجاری Narcan) را برای معکوس کردن اثرات مصرف بیش از حد هروئین تایید کرد. به این نوع دارو پادزهر گفته می شود. شما می توانید تا رسیدن نیروهای پزشکی، از این دارو برای نجات جان شخص استفاده کنید. نالوکسان در زیر پوست یا عضله تزریق می شود. این دارو می تواند توسط نیروهای فوریت های پزشکی ، اعضای خانواده ، مراقبان و دیگران استفاده شود. ارائه دهندگان خدمات فوریت های پزشکی به فردی که بیش از حد هروئین استفاده کرده است ، خدمات اورژانسی را ارائه می دهند و پس از آن احتمالاً فرد را برای مراقبت های گسترده تر به اورژانس منتقل می کنند. سپس فرد ممکن است برای بهبودی از آسیب جسمی چند روزی در بیمارستان بماند.

اطلاعات بیشتر
ترک حشیش | اولین مرکز درمان حشیش در ایران | خانه سپید

 

ترک هروئین

اگر فردی به هروئین یا سایر مواد مخدر اعتیاد داشته باشد ، جستجوی درمان برای این بیماری قبل از وقوع اوردوز بسیار حیاتی است. با این حال ، برای بسیاری از افراد ، تجربه بیش از حد هروئین اولین نشانه وجود یک مشکل جدی و نیاز به کمک است.

گزینه های درمانی بسیاری وجود دارد که می تواند به افرادی که با اعتیاد به هروئین و مشکلات بهداشت روانی که معمولاً با اعتیاد دست و پنجه نرم می کند ، کمک کند. این برنامه ها شامل کمک پزشکی و روانشناختی ، از جمله داروهایی است که به کاهش علائم ترک و کنترل ولع مصرف و همچنین مشاوره فردی و گروه درمانی کمک می کند.

اگر فردی مدت طولانی با اعتیاد به هروئین مبارزه کرده باشد ، ممکن است پزشک داروهایی مانند متادون را برای کاهش استفاده از مواد افیونی تجویز کند. در کوتاه مدت ، این داروها اساساً جایگزین هروئین می شوند ، همان گیرنده های مواد افیونی را در مغز پر می کنند و علائم ترک را کاهش می دهند. با گذشت زمان ، ممکن است دوزهای این داروها به تدریج کاهش یابد تا  فرد بتواند مصرف دارو را کاهش دهد.

سایر داروهایی که ممکن است در درمان استفاده شوند شامل ثابت کننده های خلقی مانند داروهای ضد افسردگی یا داروهای ضد اضطراب هستند که می توانند عوارض روانشناختی و عاطفی ترک دارو را کاهش دهند. کلونیدین ، ​​که به طور معمول برای درمان فشار خون بالا استفاده می شود ، به طور فزاینده ای برای کاهش اضطراب ، اسپاسم عضلات و بی قراری جسمی در افرادی که هروئین را ترک می کنند ، تجویز می شود. در طول درمان توانبخشی ، پزشکان همچنین ممکن است داروهایی برای درمان حالت تهوع ، اسهال یا کم اشتهایی تجویز کنند.

اطلاعات بیشتر
چگونه می توان به شخصی که با اعتیاد مبارزه می کند کمک کرد؟ | خانه سپید

درمان می تواند به فرد کمک کند تا در وهله اول دلیل مصرف هروئین را ارزیابی کند. معتاد و درمانگر برای شناسایی محرک هایی که شخص را به مصرف دارو سوق می دهد و همچنین روش های لازم برای پاسخ به این محرک ها، تلاش می کنند. این کار احتمال عود مجدد مشتری را کاهش می دهد . به دلیل شدت این اعتیاد ، توانبخشی در بیماران بستری به طور کلی برای اعتیاد به هروئین توصیه می شود. این امر اجازه می دهد تا فرد به طور کامل بر بهبودی تمرکز کند.

 

کلام آخر

بسیاری از گزارش های رسانه‌ها روی اوردوزهای مرگبار تمرکز دارند. با این حال توجه به این نکته مهم است که همه اوردوزها کشنده یا تهدید کننده زندگی نیستند. اگر مصرف هروئین شما بسیار بالا است ، باید همیشه به دنبال مشاوره پزشکی باشید. بدین منظور، شما میتوانید با کلینیک ترک اعتیاد خانه سپید در ارتباط باشید، این مرکز با داشتن سابقه درخشان و کادری مجرب و متخصص در زمینه مشاوره و ترک اعتیاد، آماده یاری رسانی به شما عزیزان است. برای کسب اطلاعات با ما تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
Call Now Buttonمشاوره رایگان