دسته آموزش

دلیل سخت بودن درمان حرفه ای مواد مخدر | خانه سپید

زمان مطالعه: 4 دقیقه

دلیل سخت بودن درمان مواد مخدر

 اگرچه هرکسی که از داروهای غیرقانونی یا داروهای تجویز شده استفاده می کند ، دچار اعتیاد نمی شود ، اما برخی از افراد به این مواد وابسته می شوند.  این امر به این دلیل است که داروها نحوه عملکرد مغز را تغییر می دهند و با گذشت زمان ، مغز و بدن فرد مبتلا، منتظر ورود این مواد هستند.هرچه فرد مواد مخدر بیشتری مصرف کند ، بیشتر به آن وابسته خواهد شد که می تواند به سرعت منجر به اعتیاد شود.  وقتی این را فهمیدید ، این سوال به وجود می‌ آید که چرا غلبه بر اعتیاد به مواد مخدر بسیار سخت است.

دلیل سخت بودن ترک مواد مخدر
دلیل سخت بودن ترک مواد مخدر

 چرا غلبه بر اعتیاد بسیار دشوار است؟

 نکته مهمی که باید از نظر اعتیاد درک کرد این است که این یک بیماری شناخته شده مغز است.  در حالی که اعتیاد یک بیماری قابل درمان است ، اگر فرد معتاد بخواهد بر آن غلبه کند ، باید تمایل و انگیزه واقعی برای تغییر داشته باشد.

 در حقیقت ، موانع زیادی در راه غلبه بر اعتیاد وجود دارد.  برخی از این موارد می تواند شامل ترس از شکست و عدم تمایل به پذیرش یک زندگی بدون مواد باشد.

 رها كردن یك ماده شیمیایی كه بدن به آن وابسته شده است هرگز کار آسانی نیست.  هنگامی که تصمیم به ترک مواد مخدر گرفتید ، ممکن است بخواهید از کسی کمک کنید زیرا غلبه بر اعتیاد به تنهایی بسیار دشوار است.  به محض قطع مصرف این ماده شیمیایی ، بدن شما با دفع تمام آثار باقی مانده از سموم و مواد شیمیایی موجود در آن واکنش نشان می دهد.  این فرایند به عنوان سم زدایی شناخته می شود و می تواند بسیار پیچیده باشد.  در این زمان است که بسیاری از معتادان در تلاش برای تسکین علائم ترک اعتیاد خود ، به  مصرف مواد روی خواهند آورد.

اطلاعات بیشتر
چگونه میل به مصرف سیگار را هنگام ترک کنترل کنیم؟ | خانه سپید

تمایل شدید برای مصرف مواد مخدر در طی فرآیند سم زدایی اغلب دلیل سختی برای غلبه بر اعتیاد به مواد است.

 چرا مقابله با اعتیاد به مواد مخدر مهم است؟

تاکنون ، احتمالاً با آسیب‌های ناشی از  مصرف مواد مخدر آشنا شده‌اید.  این احتمال وجود دارد که هم مشکلات جسمی و هم روانی را تجربه کرده باشید و همچنین ممکن است شاهد خرابی روابط خود با عزیزانتان باشید.

 این امر در اعتیاد به مواد مخدر بسیار رایج است.   فرد معتاد به دوستان و عزیزان خود دروغ می گوید، در حالی که برخی از آنها برای اینکه پول مواد مخدر را فراهم کنند، از نزدیکان خود سرقت می کنند.  به همین دلیل است که اغلب از اعتیاد به عنوان یک بیماری خانوادگی یاد می شود.  به ندرت اتفاق می افتد که این بیماری فقط بر زندگی فرد معتاد تأثیر منفی بگذارد.  اعضای خانواده تقریباً به طور قطع اثرات سو مصرف آن را نیز احساس خواهند کرد.

 اعتیاد همچنین می تواند عواقب منفی برای امور مالی فرد و خانواده اش داشته باشد.  تحت تأثیر مواد مخدر می تواند بر توانایی کار در یک فرد تأثیر بگذارد ، که پس از آن تأثیر ناگهانی بر سطح درآمد خواهد داشت.  معتادان معمولاً در حالی که برای پرداخت صورتحساب تلاش می کنند خود را بدهکار می دانند زیرا تمام درآمد موجود خود را صرف خرید مواد مخدر می کنند.  برخی برای تأمین بودجه اعتیاد خود وام می گیرند و وقتی نمی توانند پول بدهی خود را پس دهند ، به دردسر می‌افتند.  همانطور که تصور می کنید ، این امر منجر به  پلیس بازی و سیستم عدالت کیفری خواهد شد ، که به نوبه خود پیامدهای منفی برای اقتصاد به همراه دارد.

اطلاعات بیشتر
ترک ترامادول | اولین مرکز درمان ترامادول در ایران | خانه سپید

 غلبه بر اعتیاد با کمک متخصصان می تواند کمک زیادی به کاهش آسیب های ناشی از اعتیاد به مواد مخدر کند.  با کمک و پشتیبانی مناسب ، حتی کسانی که مصرف بیش از حدی دارند، می توانند اعتیاد خود را یک بار برای همیشه ترک کنند.

 مهم است که هرچه سریع تر به خود کمک کنید ، زیرا مداخله زودرس یکی از بهترین ابزارها برای بهبودی کامل است.

 اعتیاد به مواد مخدر چگونه است؟

 اگر آماده هستید که زندگی خود را بهبود بخشید ، ممکن است از خود بپرسید که توانبخشی مواد مخدر چگونه است؟  ترس از ناشناخته ها اغلب می تواند مانع دستیابی افراد به کمک شود ، اما اگر اکنون تصمیم بگیرید با اعتیاد خود مقابله کنید ، این بهترین تصمیمی است که می گیرید.

 اگر قبلاً سعی در ترک آن داشته اید ، ممکن است اغلب فکر کرده باشید که چرا غلبه بر اعتیاد به مواد مخدر بسیار سخت است. با ترک اعتیاد به مواد مخدر ، مجبور نیستید آن را به تنهایی انجام دهید.  شما پشتیبانی دریافت خواهید کرد و در برخی موارد ، داروها یا مکمل های غذایی برای کاهش برخی از علائم ترک ارائه می شوند.  در یک مرکز اختصاصی سم زدایی ، شما همیشه تحت نظر خواهید بود تا از راحتی و ایمنی خود اطمینان حاصل کنید.  اکثر مردم اتفاق نظر دارند که این بهترین راه برای شروع سفر به سمت بهبودی است.

 اعتیاد به مواد مخدر چیزی نیست که شما نیز از آن بترسید.  این همانند بستری شدن در بیمارستان است و کارکنان  آموزش دیده شبانه روزی کار می کنند تا اطمینان حاصل کنند که بیماران کمک های لازم را برای غلبه بر اعتیاد دریافت می کنند.  اگر می‌خواهید برای ترم اعتیاد بستری شوید ، برای کل دوره درمان خود که معمولاً بین شش تا هشت هفته است ، در کلینیک خواهید ماند.  در طول این مدت ، شما با یک برنامه فشرده و متمرکز تحت درمان قرار خواهید گرفت که برای شما یک سکوی پرشی به سمت بهبودی کامل است.

اطلاعات بیشتر
علائم و نشانه های اعتیاد به مواد مخدر و الکل | خانه سپید

 یافتن روش درمانی ایده آل

 متناوباً ، شما می توانید یک برنامه سرپایی انتخاب کنید که در آن به طور منظم در جلسات مشاوره و درمان شرکت کنید اما یک شب در کلینیک نخواهید ماند.  درمان های سرپایی به طور معمول برای کسانی که اعتیاد کمتری دارند مناسب است زیرا فرد ضمن تلاش برای غلبه بر بیماری خود باید با زندگی روزمره خود نیز سر و کار داشته باشد.

کلام آخر

 اگر تا به حال فکر کرده اید که چرا غلبه بر اعتیاد به مواد مخدر بسیار سخت است ، ممکن است کمک درستی دریافت نکرده باشید.  در اینجا، کلینیک تخصصی ترک اعتیاد خانه سپید، با ما تماس بگیرید. مشاوران آموزش دیده اعتیاد ما ، 24 ساعت شبانه روز در دسترس هستند.

 ما می توانیم ارزیابی کاملی از وضعیت شما ارائه دهیم.  سپس این امر به شما امکان می دهد تا  پشتیبانی کاملی را که برای غلبه بر اعتیاد خود به آن نیاز دارید ، بدست  آورید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
Call Now Buttonمشاوره رایگان