دسته آموزش

اثرات الکل بر روی پوست | خانه سپید

زمان مطالعه: 4 دقیقه

اثرات الکل بر روی پوست

 از تیره شدن و بزرگ شدن منافذ گرفته تا لک ، افزایش قرمزی و پف ، اثرات الکل بر روی پوست بسیار مخرب است. هر چقدر الکل سرگرم کننده باشد اما نوشیدن الکل زیاد می توان بر تمام اعضای بدن، از جمله پوست تاثیر بگذارد.

اگر بعد از مصرف الکل متوجه شدید که پوست شما قرمزتر به نظر می رسد ، یک توضیح علمی بسیار ساده وجود دارد. الکل باعث التهاب بافت پوست و افزایش جریان خون در سلول های پوستی می شود که باعث می شود پوست شما تا چند روز ملتهب و قرمز باشد. این امر به این دلیل است که الکل سبب تجمع رگ های خونی زیر سطح پوست شما می شود ، که خود باعث جریان پیدا کردن خون بیشتر و قرمزی پوست می شود. اگر مرتباً الكل مصرف می كنید ، به احتمال زیاد خواب کافی در شب نخواهید داشت و این امر سبب تیرگی زیر چشم شما می شود.

اثرات الکل بر روی پوست
اثرات الکل بر روی پوست

ترک الکل فواید زیادی برای سلامتی دارد ، اما همه مایل نیستند که به طور کامل مصرف مشروب را قطع کنند. توصیه می شود بدن خود را مرطوب نگه دارید و از تغذیه مناسب استفاده کنید. با این کار می توانید اثرات الکل روی پوست خود را کاهش دهید. با گذشت زمان ، نوشیدن بیش از حد باعث آسیب بیشتر پوست می شود ، به این معنی که علائم برای مدت طولانی تری باقی می مانند که منجر به پیری زودرس می شود.

اثرات الکل بر روی پوست چیست؟

فهرست

اطلاعات بیشتر
ترک سیگا : راهنمایی‌ها و تجربه‌های موفق در ترک سیگار

افراط در مصرف الکل ممکن است در روزهای آتی شما را با خماری زیاد روبرو کند. شقیقه های ضربان دار ، حالت تهوع معده و کیفیت پایین خواب فقط برخی از عوارض جانبی هستند ، اما چه اثرات الکلی در پوست دیده می شود؟ دو اثر اصلی نوشیدن بیش از حد الکل بر روی پوست کمبود آب و التهاب است.

اثرات کمبود آب در اثر نوشیدن الکل

الکل باعث کم آبی پوست می شود و میزان جذب رطوبت و مواد مغذی لازم که برای حفظ چهره درخشان و جوان مهم هستند را کاهش می دهد. الکل مایعات موجود در پوست را از بین می برد که باعث افزایش چین و چروک ، خشکی و شل شدن پوست شود. از آنجا که الکل ادرار آور است ، به این معنی است که به طور فعال آب را از بدن خارج می کند ، به طور قابل توجهی سطح آب بدن را کاهش می دهد ، بنابراین باعث کمبود آب می شود. پوست کم آب هم از نظر رنگ پوست و هم از نظر بافت، خشک و ناسالم به نظر می‌رسد.

اثرات التهاب ناشی از الکل

افزایش قرمزی یا گرگرفتگی پوست

آکنه

لکه دار شدن

پف کردن

آکنه روزاسه

نوشیدنی های الکلی ، به ویژه کوکتل شراب ، به طور باورنکردنی سرشار از قند هستند و اگر بیش از مقدار توصیه شده مصرف کنید ، اثرات آن در پوست شما نمایان می شود. همچنین نشان داده شده است که قند باعث تحریک هورمون IGF-1 (رشد شبه انسولین۱) می شود که باعث تولید بیش از حد چربی در پوست می شود و احتمال آکنه و جوش را افزایش می دهد.

اطلاعات بیشتر
تفاوت‌های اعتیاد رفتاری: مواد، بازی، خوردنی (شناخت )

اگر از بیماری پوستی روزاسه رنج می برید ، الکل علائم شما را تشدید می کند. روزاسه بیماری است که در اثر مصرف الکل – به ویژه شراب قرمز – ایجاد می شود ، زیرا یک بیماری التهابی است ، بنابراین وقتی الکل می نوشیم احتمال تشدید شدن این بیماری را افزایش می دهیم

چگونه می توان اثرات الکل بر روی پوست خود را کاهش داد؟

آب بنوشید

یکی از مهم ترین کارهایی که می توانید برای کمک به پوست خود انجام دهید نوشیدن آب کافی است. بنابراین ، قبل از خواب آب بنوشید ، و روز بعد تا جایی که می توانید هیدراته باشید. یک لیوان آب کنار تخت خود بگذارید و قبل از خواب آن را بخورید. روز بعد ، سعی کنید آب خود را با خیار ، مرکبات یا نعناع میل کنید تا بدن شما آنتی اکسیدان بیشتری جذب کند.

به طور منظم ورزش کنید

ورزش علاوه بر حفظ فرم بدن و مراقبت از سلامت درونی ، جریان خون را در سراسر پوست بهبود می بخشد و به سالم ، آبدار و جوان نگه داشتن آن کمک می کند. با یک ورزش سرگرم کننده عرق کنید و منافذ پوستی شما را نیز پاک می کند.

مکمل ها را در رژیم غذایی خود بگنجانید

الکل می تواند از جذب ویتامین A در بدن، که باعث گردش سلول می شود جلوگیری کند. بنابراین با مصرف یک مکمل روزانه می توانید به روند بازسازی سلول که با نوشیدن الکل از آن جلوگیری کرده اید، کمک کنید. شما همچنین می توانید از یک مکمل مخصوص حفظ سلامت پوست ، مو و ناخن ها استفاده کنید که می تواند آسیب های پوستی شما را بطور موثری ترمیم کند. مکمل های دیگری که می توانند به تعادل پوست کمک کنند شامل ویتامین های C ، E ، B1 ، B6 ، B2 ، B3 و امگا 3 است.

اطلاعات بیشتر
مشکلات اعتیاد به مواد افیونی | خانه سپید

از مشروبات غیر الکلی استفاده کنید

این که از مشروبات الکلی استفاده نمی کنید، به این معنی نیست که نمی توانید از نوشیدن یک کوکتل فانتزی لذت ببرید. بیشتر کافه ها و رستوران ها، نوشیدنی های غیر الکلی زیادی در منوی خود برای ارائه به مشتریان دارند.

همچنین تعداد زیادی آبجو و شراب غیر الکلی در بازار موجود است ، بنابراین اگر تصمیمتان در کاهش مصرف الکل جدی است اما چیزی هیجان انگیزتر از نوشیدنی های ساده می خواهید ، موارد زیادی برای انتخاب وجود دارد.

آنچه بعد از ترک نوشیدنی های ابی برای پوست اتفاق می‌افتد

هیدراته شدن پوست

روشن تر شدن پوست

کوچک تر شدن منافذ

از بین رفتن قرمزی پوست

یکدست شدن رنگ پوست

بهبودی آکنه ها

ازبین رفتن التهاب

ترک الکل ، حتی عرض چند هفته اول ، تأثیر چشمگیر و سریعی بر روی چهره فرد می گذارد. بنابراین توصیه می شود هر چه سریع تر نسبت به کاهش و قطع مصرف الکل اقدام کنید. برای این کار می توانید با کلینیک ترک اعتیاد خانه سپید در ارتباط باشید. این مرکز با داشتن کادری مجرب و متخصص در زمینه ترک اعتیاد و مشروبات الکلی، آماده خدمت رسانی به شما است. برای کسب اطلاعات بیشتر تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
Call Now Buttonمشاوره رایگان