خانه سپید

مواد مخدر چه مدت در سیستم شما باقی می مانند؟ | خانه سپید

زمان مطالعه: 5 دقیقه

مواد مخدر چه مدت در سیستم شما باقی می مانند؟

 مانند مواد غذایی ، داروها و سایر مواد مصرفی ، مواد مخدر و الکل قبل از اینکه از بدن شما خارج شوند ، باید توسط سیستم شما پردازش شوند. اثرات داروها بسته به عوامل مختلفی از جمله موارد زیر ممکن است ساعتها ، روزها یا هفته ها ادامه داشته باشد:

مواد مخدر چه مدت در سیستم شما باقی می مانند؟
مواد مخدر چه مدت در سیستم شما باقی می مانند؟

• نوع دارویی که مصرف می کنید

• مقدار دارویی که استفاده می کنید

• دفعات مصرف دارو

• سلامتی عمومی

• میزان متابولیسم

• جنسیت

• قد و وزن

اندام های گوارشی و تنفسی ، کبد و کلیه ها در متابولیسم یا از بین بردن اثر بسیاری از داروهایی که می خورید نقش دارند. با آزمایش تنفس ، خون ، بزاق ، عرق ، شیر مادر ، ادرار یا مو می توان مواد مخدر را در بدن تشخیص داد. حتی می توان از موم گوش و خون بند ناف برای تشخیص میزان مصرف مواد استفاده کرد.

رایج ترین انواع آزمایش های دارویی

احتمالاً در مورد تست تنفس برای غربالگری الکل و ادرار برای داروهای خاص چیزی شنیده اید. اما در واقع چندین نوع آزمایش اصلی وجود دارد:

آزمایش ادرار :

تجزیه و تحلیل ادرار برای غربالگری مواد مخدر سریع ، راحت و به طور کلی دقیق است.

آزمایش خون . آزمایش خون بیشتر از آزمایش ادرار طول می کشد ، اما این روش در تشخیص غلظت الکل و سایر داروها بسیار موثر است. آزمایش خون می تواند میزان مسمومیت شما را تا 24 ساعت بعد از نوشیدن الکل مشخص کند.

آزمایش تنفس . بیشتر الکلی که می نوشید توسط کبد شما فرآوری می شود ، اما با متابولیسم الکل ، آثار آن در نفس و ادرار شما از بین می رود. ماموران اجرای قانون می توانند از دستگاهی به نام تجزیه و تحلیل تنفس برای تشخیص میزان الکل در نفس شما استفاده کنند.

آزمایش بزاق . بزاق آثاری از الکل ، هورمون ها و سایر مواد شیمیایی را در خود جای داده است که می تواند نشان دهنده مصرف مواد مخدر باشد. آزمایش بزاق دیگر به اندازه آزمایش خون یا ادرار کاربرد ندارد. مواد مخدر معمولاً فقط برای چند ساعت تا چند روز در بزاق قابل تشخیص است.

اطلاعات بیشتر
ادامه یا قطع داروهای ضد افسردگی: تجربیات 752 بزرگسال انگلستانی

آزمایش مو . تجزیه و تحلیل مو برای یافتن ردیابی مواد شیمیایی ممکن است دقیق ترین راه آزمایش استفاده طولانی مدت از دارو باشد. از آنجا که مو به آرامی رشد می کند (فقط حدود 0.5 اینچ در ماه) ، می توان ردپای داروهای خاص را برای ماه ها تشخیص داد. آنالیز مو نسبت به آزمایش ادرار یا خون به زمان پردازش بیشتری نیاز دارد.

الکل

هنگام نوشیدن ، کبد شما حدود 90 درصد الکل مصرفی را متابولیزه می کند. 10 درصد باقی مانده در نفس ، خون و ادرار شما از بین می رود. برای بیشتر افراد ، یک اونس الکل 015/0 درصد غلظت الکل خون تولید می کند ، یعنی 0.15 گرم الکل برای هر 100 میلی لیتر خون. اگر به اندازه‌ای بنوشید که غلظت الکل در خونتان به 0.015٪ برساند ، یک ساعت طول می کشد تا بدن اثر الکل را از بین ببرد. غلظت الکل در خون می تواند با توجه به جنسیت ، وزن ، میزان الکلی که می نوشید ، سطح فعالیت در هنگام نوشیدن و وجود غذا در بدن شما متفاوت باشد. به عنوان یک تخمین کلی ، الکل ممکن است از 1 ساعت تا 12 ساعت در سیستم شما باقی بماند.

الکل در تنفس ، خون ، بزاق یا ادرار قابل تشخیص است ، اما رایج ترین روش های غربالگری برای استفاده از الکل ، آزمایش های تنفس و خون است. دستگاه تجزیه و تحلیل تنفس، دستگاهی قابل حمل است که برای اندازه گیری غلظت الکل در نفس شما استفاده می شود. هنگام بازدم در دهان دستگاه تجزیه و تحلیل تنفس ، دستگاه مقدار اتانول ، ماده فعال در نوشیدنی های الکلی را در بازدم تخمین می زند. تجزیه و تحلیل تنفس را می توان در محیط کار ، در مدارس یا در محل توسط عوامل اجرای قانون انجام داد.

آمفتامین ها

آمفتامین ها سیستم عصبی مرکزی را تحریک می کنند ، به شما احساس انرژی و تمرکز ذهنی بیشتری می دهند. آمفتامین ها پتانسیل بالایی برای سومصرف و وابستگی دارند. صلیب ها ، قرمزها و سرعت برخی از اصطلاحات خیابانی این داروها هستند. اثرات یک دوز از آمفتامین ممکن است فقط برای دو تا چهار ساعت به طول انجامد، اما این دارو می تواند در ادرار، خود را تا 48 ساعت نشان دهد. آثار آمفتامین ممکن است تا 90 روز در مو تشخیص داده شود.

اطلاعات بیشتر
ترک دیازپام: چگونه از دیازپام جدا شویم و به بهبود روحی برسیم

باربیتورات ها

باربیتورات ها فعالیت سیستم عصبی مرکزی شما را مختل می کنند. این دسته از داروها برای تقویت خواب ، جلوگیری از تشنج و کاهش اضطراب تجویز می شوند. از باربیتورات ها می توان برای اهداف غیر پزشکی جهت دستیابی به اثر آرام بخشی استفاده کرد. باربیتورات های طولانی اثر مانند فنوباربیتال ممکن است تا 140 ساعت در سیستم بمانند ، در حالی که باربیتورات های کوتاه اثر مانند Seconal ممکن است تا 40 ساعت در سیستم بمانند . باربیتورات های کوتاه اثر ممکن است تا پنج روز در ادرار تشخیص داده شوند ، در حالی که باربیتورات های طولانی مدت تا سه هفته قابل تشخیص هستند.

بنزودیازپین ها

بنزودیازپین ها با تأثیر بر پاسخ مغز به انتقال دهنده عصبی GABA بر روی سیستم عصبی مرکزی تاثیر می‌گذارند. این داروها برای کنترل اضطراب ، تقویت آرام بخش و جلوگیری از اسپاسم و تشنج عضلات تجویز می شوند.  مدت زمانی که بنزودیازپین در بدن شما باقی می ماند به قدرت دارو ، دوز ، وزن بدن و دفعات مصرف دارو بستگی دارد. داروهایی مانند Xanax یا Valium ممکن است تا هفت روز پس از آخرین دوز در ادرار تشخیص داده شوند ، اما به طور کلی ، بازه زمانی تشخیص بنزودیازپین‌های 1، دو تا پنج روز در ادرار است.

کوکائین

کوکائین یک محرک سیستم اعصاب مرکزی به شدت اعتیاد آور است که بر روی مغز عمل می کند و انرژی را افزایش می‌دهد . در حالی که استعمال کوکائین (معمولاً به شکل کوکائین “کراک”) سریعترین اثر را ایجاد می کند ، استنشاق یا تزریق کوکائین در عرض چند دقیقه بر روی مغز اثر می گذارد. در طی 15 دقیقه پس از استفاده ، سطح کوکائین در خون به اوج خود می رسد. بعد از آن زمان ، سطح خون کاهش می یابد. کوکائین با آزمایش خون حدود 12 ساعت پس از استفاده از دارو قابل تشخیص است. اگر به طور منظم از کوکائین استفاده می کنید ، محصولات جانبی دارو ممکن است تا دو هفته پس از آخرین استفاده ، در ادرار شما تشخیص داده شود. تجزیه و تحلیل مو می تواند آثار استفاده از کوکائین را به مدت سه ماه یا بیشتر پس از استفاده نشان دهد.

هروئین

هروئین یک ماده مخدر بسیار اعتیاد آور است که از خشخاش تریاک گرفته می شود. این دارو بسته به نحوه مصرف هروئین در عرض چند ثانیه یا چند دقیقه احساس سرخوشی و آرام بخشی ایجاد می کند. تزریق وریدی سریعترین اثر را ایجاد می کند و دارو را در عرض چند ثانیه به مغز می رساند. زمان دودکردن با سیگار یا استنشاق هروئین، زمان واکنش طولانی تر است. بدن هروئین را به سرعت – ظرف هشت دقیقه، از بین می‌برد. بسته به سن ، وزن ، مقدار مصرف و دفعات مصرف ، هروئین می تواند تا 48 ساعت در ادرار تشخیص داده شود .

اطلاعات بیشتر
از ترک تا تحول: تأثیر مثبت ترک ریتالین بر بهبود کیفیت زندگی

ماری جوانا

ماری جوانا از گیاه Cannabis sativa تهیه می شود و ماده موثر در این داروی آرام بخش ، تتراهیدروکانابینول یا THC است. ماری جوانا ممکن است ظرف مدت 3 تا 8 دقیقه پس از استفاده اثر بگذارد ، اما THC حتی در کاربران غیر معمولی نیز مدت زمان بیشتری در سیستم باقی می ماند . برخلاف مواد مخدر کوچکتر و محلول در آب مانند هروئین یا کوکائین ، ماده فعال ماری جوانا در بدن شما ذخیره می شود و در مصرف کنندگان طولانی مدت تا 4 هفته قابل تشخیص است. بدن شما THC را در سلولهای چربی ذخیره می کند ، که ماده شیمیایی را به آرامی در جریان خون آزاد می کند. در مصرف کنندگان عادی ، ماری‌جوانا تا 5 روز در ادرار قابل تشخیص است. در مصرف کنندگان مزمن ، ماری‌جوانا ممکن است تا 30 روز تشخیص داده شود.

مت‌آمفتامین

مت‌آمفتامین ، که به عنوان مت ، میل لنگ ، کریستال یا سرعت نیز شناخته می شود ، محرکی است که بر روی سیستم عصبی مرکزی اثر می گذارد و ترشح کننده های عصبی دوپامین ، نوراپی نفرین و سروتونین را فعال می کند. مانند کوکائین ، مت باعث ایجاد احساس سرخوشی ، افزایش انرژی و تمرکز شدید می شود ، اما اثرات مت ممکن است بیشتر طول بکشد . سطح محصولات جانبی مت آمفتامین در سیستم شما در حدود 12 ساعت به اوج خود می رسد. مت‌آمفتامین ممکن است 2 تا 4 روز پس از استفاده در ادرار تشخیص داده شود و ردپای آن ممکن است تا چند ماه پس از استفاده در مو دیده شود.

کلام اخر

مرکز ترک اعتیاد خانه سپید با سابقه درخشان در زمینه ترک اعتیاد و درمان بیماران آماده خدمت رسانی به شما عزیزان می‌باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
Call Now Buttonمشاوره رایگان