خانه سپید

۸ نکته ای که باید در مورد مورفین بدانید | خانه سپید

زمان مطالعه: 4 دقیقه

۸ نکته ای که باید در مورد مورفین بدانید

 بسیاری از افراد – بیماران ، مراقبین و خانواده آنها – اغلب از نقش ارزشمند و مثبتی که مراقبت های تسکینی می توانند در بهبود کیفیت زندگی و کنترل درد داشته باشند متعجب می شوند.

مراقبت تسکینی به بهبود کیفیت زندگی افراد در طی یک بیماری پیش‌ رونده کمک می کند. این مراقبت فقط مربوط به داروی تسکین درد نیست و جامع تر است. این بخش همچنین به جنبه های روانشناختی و معنوی مراقبت پرداخته و از بیماران جهت داشتن زندگی فعالانه تر پشتیبانی می کند.

آگاهی کافی از مراقبت های تسکینی می تواند بیماری را قابل کنترل تر کرده و به کاهش ترس و نگرانی مرتبط کمک کند. در اینجا ۸ نکته که باید در مورد مورفین بدانبد، آورده شده است که با هم مرور می‌کنیم.

۸ نکته ای که باید در مورد مورفین بدانید
۸ نکته ای که باید در مورد مورفین بدانید

1. مورفین چیست؟

مورفین یک داروی ضد درد قوی است. قرن هاست که به اشکال مختلف مورد استفاده قرار می گیرد و بر روی انواع مختلف درد‌ها بسیار موثر است ، البته بیشتر اوقات برای درد شدید و مداوم سرطان استفاده می شود. می توان آن را به روش های مختلفی ارائه داد. معمولاً ابتدا به صورت قرص یا مایع داده می شود. هنگامی که شما در یک دوز منظم قرار گرفتید ، قرص اغلب به نسخه طولانی مدت تغییر می کند. این دارو به صورت آمپولی نیز تجویز می شود اما این فقط برای افرادی است که نمی توانند قرص مصرف کنند.

اطلاعات بیشتر
ترک قرص‌ها و بهبود روحی: راهی به سوی بهترین نسخه‌ی خود

2. چگونه مصرف مورفین را شروع کنم؟

مورفین با کمترین دوز ممکن شروع می شود تا بدن شما به آن عادت کند. درد شما باید خیلی سریع کاهش یابد (غالباً در عرض چند ساعت) اما ممکن است طول بکشد تا دوز مناسب شما در برابر دردی که مورد استفاده قرار می گیرد متعادل شود.

3. عوارض مورفین چیست؟

تقریباً همه کسانی که مرفین مصرف می کنند ، یبوست می گیرند. برای شما باید یک ملین همراه با مرفین تجویز شده باشد – این دارو باید به طور منظم مصرف شود و ممکن است لازم باشد با افزایش دوز مرفین افزایش یابد. تقریباً یک سوم افراد هنگام شروع مصرف مورفین کمی بی‌ حال هستند یا در حقیقت بیمارند. این بدان معنا نیست که شما به آن حساسیت دارید (همانطور که برخی افراد به اشتباه فکر می کنند). این فقط به این معنی است که بدن شما به این دارو سازگار است. برای کاهش این مسئله می توان داروی خاصی اضافه کرد و پس از تنظیم بدن قطع شود. در صورت افزایش دوز مرفین ، ممکن است نیاز به استفاده مجدد آن داروی خاص باشد.

4- اگر مورفین مصرف کنم ، آیا به آن اعتیاد پیدا می کنم؟

در گذشته ، مورفین اغلب با اعتیاد به مواد مخدر همراه بود. اما مصرف مرفین برای درد ، شما را معتاد نخواهد کرد. به طور معمول ، مردم وقتی دوز مورفین خود را افزایش می دهند ، نگران می شوند. اما این افزایش معمولاً به این دلیل است که بیماری در حال تغییر است و شما برای کنترل درد به دوز بیشتری نیاز دارید. از آنجا که برای درد مداوم استفاده می شود ، شما نباید مورفین را به طور ناگهانی و بدون گفتگو با پزشک یا پرستار قطع کنید.

اطلاعات بیشتر
ترک کراک و شروع دوباره: به سوی زندگی با کیفیت و خلاقیت بیشتر

بعضی از افراد می دانند که هنگام مصرف مورفین کمی خواب آلوده می شوند. یک بار دیگر ، این نشانه سازگاری بدن شما با دارو است و پس از چند روز باید آرام شود. عوارض جانبی دیگری مثل توهم به ندرت در برخی افراد وجود دارد. این ممکن است به این معنی باشد که دوز کمی زیاد است. گاهی اوقات برخی از افراد دچار خارش می شوند.

5. آیا حداکثر دوز مصرفی وجود دارد؟

نه. مورفین از آنجا که حداکثر دوز ندارد غیر معمول است. اگر طبق درد تجویز شود ، می توان به تدریج دوز دارو را افزایش داد تا با درد شما مطابقت داشته باشد.

6. به دلیل مصرف مورفین ، چه تغییراتی باید ایجاد کنم؟

بسیاری از افراد دریافتند که با دریافت دوز پایدار مورفین ، در واقع می توانند کارهای بیشتری نسبت به گذشته انجام دهند زیرا درد بسیار کمتر است. لازم نیست کار دیگری انجام دهید. یک استثنا رانندگی است. شما باید در مورد رانندگی با پزشک خود صحبت کنید. مورفین ممکن است زمان واکنش شما را کند کند ، به خصوص اگر دوز دارو هر از چندگاهی در حال افزایش باشد ، بنابراین در مورد آن معقول باشید و آن را با پزشک یا پرستار خود در میان بگذارید. در مورد کار با ماشین آلات سنگین نیز همین طور است.

7. آیا برای همیشه باید مرفین مصرف کنم؟

به شما مورفین داده اند چرا که درد مداوم شدیدی دارید که به خودی خود متوقف نمی شود. با این حال ، تمام داروهای شما ، از جمله مرفین ، به طور منظم توسط پزشک یا پرستار بررسی می شوند. در برخی شرایط ، درد شما ممکن است به دلیل سایر روش های درمانی که انجام می شود برطرف شود. اگر این مورد در شما وجود داشته باشد ، پزشک یا پرستار می توانند به تدریج مورفین را کاهش دهند یا حتی متوقف کنند. با این حال ، اگر علت درد هنوز وجود داشته باشد ، اکثر مردم می دانند که باید آن را ادامه دهند.

اطلاعات بیشتر
ترک نیکوتین :چگونه از اثرات جانبی و تأثیرات ناخواسته جلوگیری کنیم؟

8- آیا به داروهای مسکن دیگری نیز احتیاج دارم؟ آیا همه دردها را کاهش نمی دهد؟

مورفین برای برخی از انواع درد بسیار مفید است اما برای کنترل درد‌های مختلف ممکن است لازم باشد از چندین نوع دارو استفاده کنید. مورفین به گروهی از مسکن ها به نام افیون تعلق دارد. مورفین متداول ترین ماده مخدر است ، اما چندین مورد دیگر نیز وجود دارد ، به عنوان مثال ، اکسی کدون یا فنتانیل.

برخی از درد ها ، به عنوان مثال ، درد عصبی (درد تیراندازی یا ضربات چاقویی) ، ممکن است به یک نوع مسکن دیگر برای تسکین آن نیاز داشته باشند. پزشک شما از نزدیک وضعیت شما را کنترل می کند و ممکن است لازم باشد هر از چند گاهی داروی دیگری نیز اضافه کنید.

اگر از این اطلاعات بهره مند شده اید و می خواهید آن را با دیگران به اشتراک بگذارید ، لطفاً این کار را انجام دهید – ما می خواهیم افراد بیشتری در مقابل مسئله مراقبت تسکینی احساس راحتی کنند.

کلام آخر

کلینیک ترک اعتیاد خانه سپید، درمان جامعی را برای افرادی که با اعتیاد به مواد مخدر و الکل دست و پنجه نرم می کنند ارائه می دهد.  برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد اینکه چگونه می توانیم به شما یا عزیزتان کمک کنیم تا سفر به سمت بهبودی را شروع کنید ، با ما تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
Call Now Buttonمشاوره رایگان