خانه سپید

ترک بوپرنورفین | ترک B2 | روش های ترک بوپرنورفینپ | خانه سپید

زمان مطالعه: 4 دقیقه

 ترک بوپرنورفین | ترک B2

تعریف بوپرنورفین

بوپرنورفین برای کمک به افراد در ترک اعتیاد به مواد افیونی استفاده می شود، اما در برخی موارد دیده شده است که فرد در مسیر ترک اعتیاد به خود بوپرنورفین اعتیاد پیدا می کنند. علائم اعتیاد به بوپرنورفین شامل استفاده بی رویه از دارو، ولع در مصرف، استفاده از نسخه های جعلی و مصرف بدون توجه به پیامدهای منفی می باشد. گروه های حمایتی و مشاوره فردی از مولفه های اصلی در درمان اعتیاد هستند.

 ترک بوپرنورفین | ترک B2

بوپرنورفین به طور کلی برای کمک به افراد دارای اعتیاد به مواد افیونی، برای مقابله با علائم ترک دردناک و مرتبط با ترک داروی مورد استفاده خود، مصرف می شود. با این حال، داروی بوپرنورفین این توانایی را دارد که در افرادی که با یک اعتیاد دست و پنجه نرم می کنند، وابستگی ایجاد کند و مشکلات دیگری را نیز به وجود آورد.

درست مثل هر اعتیاد دیگری، ترک اعتیاد به بوپرنورفین به کمک و مراقبت نیاز دارد. کنایه از اعتیاد به بوپرنورفین این است که باید از آن برای درمان اعتیاد دیگر به مواد افیونی استفاده شودنه اینکه تبدیل به اعتیاد دیگری شود. شاید شما یک اعتیاد دیگر داشته باشید و شروع به استفاده از بوپرنورفین برای کمک به علائم ترک کنید اما باید مراقب باشید تا مصرف این دارو به اعتیاد دیگری تبدیل نشود، چون شخص در دوران ترک مواد مخدر در دوره آسیب پذیری قرار خواهد گرفت.

اطلاعات بیشتر
خدمات روانشناسی و روانپزشکی (مزایا، روش‌ها، هزینه‌ها)

موارد مصرف بوپرنورفین

پزشکان ممکن است برای درمان اعتیاد، بوپرنورفین را به عنوان دارو برای شما تجویز کنند. در طی سم زدایی بدن از هروئین، هیدروکدون، فنتانیل، اکسی کدون و سایر مواد افیونی، این دارو اغلب تجویز می شود. بوپرنورفین که بعضی اوقات می تواند اعتیاد آور در طول درمان خود به اعتیاد تبدیل شود. برخی از افراد استفاده از بوپرنورفین را نه به دلیل تجویز پزشک بلکه مصرف به صورت تفننی شروع می کنند. این دارو اغلب در ترکیب با سایر داروهای قوی استفاده می شود و سرخوشی بزرگتری را ایجاد کند.

بوپرنورفین چگونه عمل می کند؟

برای تاثیرگذاری بیشتر، بوپرنورفین باید مواردی را که به عنوان گیرنده های مواد افیونی شناخته می شوند، هدف قرار دهد. این گیرنده ها نحوه واکنش بدن شما به مواد افیونی طبیعی و مصنوعی را کنترل می کنند. بوپرنورفین قادر است بسیاری از تأثیرات هروئین یا مسکن ها را تقلید کند بدون اینکه شما را در معرض عوارض جانبی خطرناک قرار دهد.

پزشکان امیدوارند، اگر بیماران از بوپرنورفین استفاده می کنند، این امر شخص را ترغیب می کند تا به آرامی خود را از مواد افیونی جدا کنند، زیرا ترک در هنگام استفاده از دارو نگران کننده نیست. یکی دیگر از مزایای استفاده از بوپرنورفین یا هر ماده جایگزین دیگر برای مواد افیونی این است که پزشکان می توانند با استفاده از یک کنترل کننده، بیماران را با تغییر در نحوه مصرف دارو، به اشتراک گذاشتن سوزن و ریسک درگیری با بیماری های شدیدتر در مصرف مواد مخدر مانند هپاتیت، اچ آی وی و حتی ایدز جلوگیری کند.

پتانسیل اعتیاد به بوپرنورفین

بوپرنورفین جدیدترین دارویی است که در درمان اعتیاد به مواد افیونی معرفی شده و تنها دارویی است که فقط برای درمان اعتیاد به مواد مخدر مجاز است. بسیاری نگران پتانسیل سو استفاده از آن هستند، اما این نگرانی است که در طول دوره توسعه دارو مورد توجه قرار گرفته است.

اطلاعات بیشتر
تأثیر خانواده در پیشگیری از اعتیاد: راهکارها و اهمیت نقش والدین و خانواده

علائم اعتیاد به بوپرنورفین

مانند سایر اعتیادها، مشاهده علائم اعتیاد به بوپرنورفین همیشه در بیمار آسان نیست. از آنجا که تشخیص این علائم این اعتیاد بسیار دشوار است، می تواند برای شخص دچار به آن به مشکلات عمده سلامتی تبدیل شود. باید این نکته را در نظر داشت که اگر در اعتیاد شخص به دنبال درمان نباشد، در بدترین موارد حتی ممکن است به مرگ شخص منجر شود. از آنجا که این دارو برای کمک به افرادی که دچار اعتیاد به مواد افیونی هستند، استفاده می شوند، تشخیص اینکه آیا اعتیاد به بوپرنورفین است یا به خاطر خود مواد مخدر ایجاد شده است، دشوار است. اما تشخیص این رفتار اعتیاد آور از طریق مواردی امکان پذیر است.

  • مشغله ذهنی شخص در تهیه و مصرف دارو
  • عدم کنترل در میزان مصرف بوپرنورفین
  • با وجود دانستن عوارض منفی، از دارو برای مدت طولانی استفاده کند
  • اشتیاق شدید برای مصرف دارو
  • چندین نسخه برای خرید بوپرنورفین تهیه کند
  • برای تهیه بوپرنوفرین به سراغ جعل نسخه های دارویی برود
  • خرید بوپرنورفین در خیابان یا به صورت غیرقانونی

گزینه های درمان

اگرچه بوپرنورفین از طریق درمان های سرپایی تجویز می شود، اما بهترین توانبخشی برای ترک اعتیاد به دارو در واقع بستری شدن است. برای کمک به غلبه بر کشش های فیزیکی بوپرنورفین، شما تحت نظر قرار می گیرید. اگر مسائل احساسی عمیق تری وجود دارد که می خواهید آنها را کشف کنید، این امکان برای بیماران بستری وجود دارد. در این زمینه می توانید از متخصصین مرکز ترک اعتیاد خانه سپید کمک بگیرید.

به هر دلیلی، ممکن است بستری شدن در طول درمان برای شما مفید نباشد و اگر اینگونه است، گزینه های دیگری نیز در دسترس است. مراقبت های سرپایی می تواند کمک کننده باشند. مانند سایر روش ها در روش درمانی بوپرنورفین، به صورت جلسات مشاوره در فواصل زمانی مشخص، شرکت خواهید کرد.

اطلاعات بیشتر
تجربه‌های موفق ترک قرص‌های خواب: داستان‌های افرادی که توانستند از این وابستگی جدا شوند

درمان سرپایی معمولا به شما کمک می کند تا میزان مصرف بوپرنورفین را کاهش دهید، در حالیکه در درمان به صورت بستری به شما کمک می کنند تا سم زدایی را کامل کنید و سپس در صورت لزوم داروهای جایگزین را مصرف کنید.

در طول دوره این درمان ها، یک ثابت خاص وجود دارد که آن مشاوره است. گفتار درمانی بخشی از مدل اصلاح رفتاری در درمان دارویی است و به شما امکان می دهد در نهایت دلایل احساسی اعتیاد و همچنین عوامل جسمی را کشف کنید. توانبخشی سرپایی و به صورت بستری، به گروه های پشتیبانی و مشاوره شخصی برای کمک به شما در تغییر فرایندهای فکری به شدت وابسته هستند. گروه های دیگری نیز در خارج از توانبخشی وجود دارند تا بعد از درمان از شما حمایت بیشتری کنند.

هر روش درمانی دارای ساختار متفاوت و روند متفاوتی است، اما باعث افتخار مرکز ترک اعتیاد خانه سپید که در این مسیر از ما و متخصصین مجربمان که آماده خدمت رسانی به شما هستیم، کمک بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
Call Now Buttonمشاوره رایگان