دسته آموزش

۸ نشانه سو مصرف الکل | خانه سپید

زمان مطالعه: 4 دقیقه

۸ نشانه سو مصرف الکل

 

درک علائم سو مصرف الکل اولین قدم برای نجات جان خود یا کسی است که دوستش دارید. بسیاری از علائم سوء مصرف الکل مشابه علائم مصرف کنندگان الکل به صورت تفریحی است. بیشترین تفاوت اغلب در شدت تأثیراتی است که نوشیدن بیش از حد، بر ذهن و بدن انسان می گذارد. در ادامه به تعدادی از علائم سو مصرف الکل اشاره شده است که آنها را با هم مرور خواهیم کرد.

۸ نشانه سو مصرف الکل
۸ نشانه سو مصرف الکل
  1. از دست دادن حافظه

 

از دست دادن حافظه، نشانه قطعی سو مصرف الکل است. مصرف مقادیر زیاد الکل ، حتی گاهی اوقات ، می تواند ارتباطات عصبی را که حافظه ما را حفظ می کند ، از بین ببرد. در حالی که یک شب مصرف بیش از حد الکل می تواند باعث شود وقایع آن روز را فراموش کنید ، سو مصرف مداوم الکل می تواند به حافظه طولانی مدت آسیب برساند.

 

  1. مشکلات قانونی

 

افراد الکلی، هنگام مصرف فرد کاملاً متفاوتی می شوند و اغلب تحت تأثیر قرار می گیرند. وقتی نوشیدن الکل منجر به رفتارهای غیرقانونی می شود که در حالت هوشیاری هرگز آن رفتارها را انجام نخواهید داد، ممکن است یک فرد مقصر باشد. رانندگی در حالت مستی ، تعرض به فرد دیگری و سایر فعالیت های غیرقانونی نشانه های آشکار سو مصرف الکل است. مشکلات حقوقی در رابطه با سو مصرف الکل علاوه بر هزینه های مالی،  هزینه های دیگری نیز در پی خواهد داشت.

اطلاعات بیشتر
تفاوت‌های اعتیاد رفتاری: مواد، بازی، خوردنی (شناخت )

 

  1. تنها نوشیدن

 

نوشیدن  بیش از حد مشروبات الکلی در تنهایی،  نشانه هشدار گونه‌ای از سو مصرف الکل است. اگر یک شب بعد از جدایی از معشوقتان یا از دست دادن یکی از عزیزانتان چند پیک مشروب بنوشید، لزوماً نگران کننده نیست. اما اگر در یک روز عادی به تنهایی الکل بنوشید، باید این نگران باشید. نشستن جلوی تلویزیون ، مصرف بی دلیل مقادیر زیادی الکل ، نشانه سو مصرف مشروبات الکلی است.

 

  1. عدم توانایی در کنارگذاشتن الکل

 

مشروبات الکلی توانایی تعیین حد و پایبندی به آن را ندارند. اگر متوجه شدید که بیشتر از آنچه تصور می کنید ، نوشیدنی مصرف می کنید ، ممکن است نشانه سو مصرف الکل باشد. بعلاوه ، اگر بعد از اتمام یک نوشیدنی به پیک بعدی نیاز داشتید ، صرف نظر از اینکه چقدر مست کرده اید ، ممکن است ذهن و بدن شما به الکل اعتیاد داشته باشد. یکی از علائم بارز سو مصرف الکل این است که شما نمی توانید بفهمید چه زمانی به اندازه کافی نوشیدنی مصرف کرده اید.

 

  1. افزایش تحمل

 

سطح تحمل از فردی به فرد دیگر متفاوت است. قد ، وزن و جنسیت شما تأثیر بسزایی روی مقدار الکل مورد نیاز برای احساس اثر کردن آن دارد.  اما اگر حس می کنی. که بیش از پیش به نوشیدنی نیاز دارید تا به همان تاثیر قبلی برسید ، ممکن است به سمت اختلال سو مصرف الکل پیش بروید. اغلب افراد قبل از این که اثرات الکل را احساس کنند به همان تعداد نوشیدنی نیاز دارند که معمولا بین ۲ تا ۴ پیک نوشیدنی است. افرادی که نیاز به بطری های الکل و یا یک جعبه 12 تایی ابجو دارند، به سطح تحمل رسیده اند و باید برای درمان مراجعه کنند.

اطلاعات بیشتر
اختلال مصرف مواد چیست؟ | خانه سپید

 

  1. دروغ گفتن به همه

 

مخفی کردن مصرف الکل خود از دیگران نشانه ای از وجود مشکل است. اگر هنگام خوردن مشروب ، به دوستان و خانواده خود بگویید که در حال انجام کاری هستم اما نگویید چه کاری، این بدان معناست که چیزی باعث شده شما این باور را داشته باشید که باید مسئله نوشیدن الکل خود را پنهان کنید. این یک مشکل بزرگ است ، زیرا فقط دروغ گفتن به دوستان و خانواده نیست. غالباً ، افرادی که  مشکل سو مصرف الکل دارند ، به خود نیز دروغ می گویند. سو مصرف کنندگان الکل به خودشلن می گویند که می توانند مصرف مشروبات الکلی خود را کنترل کنند ، می توانند در هر زمان ترک کنند و یا اینکه هیچ مشکلی وجود ندارد.

 

  1. تغییر در اولویت ها

 

داشتن یک زندگی پر ثمر مستلزم حفظ اولویت های اساسی زندگی است. وقتی نوشیدن الکل از اولویت های مهم زندگی پیشی می گیرد ، این نشان دهنده بدتر شدن مشکل نوشیدن الکل است. نمونه هایی از اولویت بندی در مصرف مشروبات الکلی شامل استفاده از حقوق ماهیانه خود برای خرید الکل ، خرید نوشیدنی پیش از شرکت در مهمانی ها و غفلت از وقت گذراندن با خانواده و دوستان است و چیزهایی که در گذشته اولویت اول را در زندگی او داشته اند، اهمیتی برای فرد ندارند.

 

8- نوشیدن خطرناک

 

نوشیدن الکل می تواند منجر به انجام کارهایی شود که در هنگام هوشیاری آن ها را انجام نخواهید داد. نشستن پشت فرمان در حالت مستی یا درگیر شدن با یک فرد ممکن است برای هر کسی که مست کرده است و نمی تواند خود را کنترل کند اتفاق بیفتد. تصمیماتی که در حالت مستی گرفته شوند، می تواند  باشد و عواقب جبران ناپذیر به دنبال داشته باشد.

اطلاعات بیشتر
چگونگی حفظ هوشیاری بعد از ترک تخصصی مواد مخدر| خانه سپید

 

سو مصرف الکل چگونه بر بدن تأثیر می گذارد؟

اثرات زیاد الکل بر بدن ویرانگر است. پیامدهای سلامتی ناشی از مصرف زیاد الکل شامل التهاب معده ، التهاب کبد ، خونریزی در معده و مری ، ناتوانی جنسی ، آسیب دائمی عصب و مغز (احساس بی حسی یا گزگز ، عدم تعادل ، عدم توانایی در هماهنگی حرکات ، فراموشی یا آلزایمر ) است. مصرف بیش از حد طولانی مدت الکل همچنین می تواند خطر و شدت ذات الریه و سل را افزایش دهد. آسیب به قلب ، منجر به نارسایی قلبی می شود و باعث سیروز کبدی می شود و منجر به نارسایی کبد می شود.

 

تجربه یكی از ۸ مورد فوق به تنهایی ممكن است نشان دهنده مشکل سو مصرف الکل نباشد. اما اگر شما یا یکی از عزیزانتان از دو یا چند علائم ذکر شده رنج می برید ، احتمال سو مصرف الکل زیاد است و این ممکن است نشان دهنده یک مسئله جدی تر باشد و باید سریع درمان را شروع کنید. بدین منظور شما می توانید از متخصصان و مشاوران کلینیک ترک اعتیاد خانه سپید کمک بگیرید. این مرکز با داشتن سابقه درخشان در زمینه ترک مواد مخدر و الکل، آماده خدمت رسانی به شما عزیزان است. برای کسب اطلاعات بیشتر تماس بگیرید.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
Call Now Buttonمشاوره رایگان