دسته آموزش

راه های مبارزه با افسردگی | خانه سپید

زمان مطالعه: 5 دقیقه

راه های مبارزه با افسردگی

بیماری های روانی ، برخلاف سایر بیماری ها ، تنها با استفاده از داروها قابل درمان نیستند. این بیماری، یک اختلال پیچیده مغزی است که مغز را وادار می کنند تا مجموعه ای از احساسات آزار دهنده و منفی را ایجاد کند که روی سلامتی فرد اثرات منفی زیادی می گذارد. اگرچه بیماری های مختلف روانی در سرتاسر جهان کاملاً رایج شده اند ، افسردگی هنوز هم یکی از رایج ترین بیماری های روانی است که هر ساله بسیاری از انسان ها را به کام مرگ می کشاند. این بیماری، یکی از شایع ترین اختلالات در ایالات متحده است که در بقیه کشورها نیز گسترش یافته است.

راه های مبارزه با افسردگی
راه های مبارزه با افسردگی

افسردگی چیست؟

یک وضعیت روانشناختی که در آن فرد غم و اندوه مداوم و ناتوانی در ادامه فعالیت های روزمره خود را با یک وضعیت روانی پایدار تجربه می کند ، معمولاً به عنوان افسردگی شناخته می شود. این شکل از بیماری روانی قادر است انرژی شما را بگیرد ، شما را خسته و با یک احساس پوچ و بی حسی رها کند.

اعتقاد بر این که ذهن افسرده هرگز نمی تواند بخندد و همیشه سطح انرژی آن پایین است ، غلط است. کسی که از افسردگی رنج می برد می تواند دوستتان یا یکی از اقوام شما باشد که خیلی کم با هم ملاقات می کنید یا حتی یک همکار باشد که همیشه هر وقت با او ملاقات می کنید لبخند می زند و احساس خوبی به شما می بخشد. احساس خلأ و کمبود، یکی از علائم افسردگی است ، اما این بدان معنا نیست که مبتلایان آن را هنگام دیدار با عموم ، به نمایش می گذارند.

خوشبختانه افسردگی قابل درمان است ، به شرطی که رویکرد درمانی هدفمند در پیش گرفته شود. هنگام درمان بیماری های روانی ، اغلب خود بیمار، یک رویکرد مثبت و اراده ای را برای مقابله با آن اتخاذ می کند. داروها به شما کمک می کنند تا طی کردن مسیر درمان  برایتان  راحت تر شود ، اما این اراده است که شما را تشویق می کند قدم های بعدی را رو به جلو بردارید.

اطلاعات بیشتر
سیر تکاملی اعتیاد: از مصرف تا وابستگی، عوامل ریشه‌ای و راه‌های پیشگیری

 

چگونه با افسردگی مبارزه کنیم؟

قبل از شروع درمان ، مهم است که درک کنید هیچ راه میانبری برای این کار وجود ندارد. شما باید تلاش کنید تا به طور کامل از افسردگی خلاص شوید. برای دستیابی به نتایج عالی می توان از روش های مختلف درمانی با هم استفاده کرد. درمان ها ، داروها ، رویکردهای متداول ، همراه با مراحل کوچک به شما کمک می کنند احساس کنترل بیشتری نسبت به وضعیت خود داشته باشید و به طور کلی وضعیت سلامتی خود را بهبود بخشید. ادامه مطلب را بخوانید تا بدانید این مراحل کوچک چیست :

 

یک روال مناسب داشته باشید

انجام این مورد آسان به نظر می رسد ، اما این‌گونه نیست. اصلی ترین چیزی که افسردگی را مختل می کند ، برنامه روزمره فرد است. بیماران شروع به جدا شدن از فعالیت هایی می کنند که قبلاً روزانه انجام می دادند. افسردگی به گونه ای بر ذهن سالم تأثیر می گذارد که فرد بهره وری ، عزت نفس و اعتماد به نفس خود را برای انجام کاری از دست بدهد. هنگامی که تنها هستند ، آنها وقت خود را صرف خواب ، فکر کردن یا انجام فعالیت هایی می کنند که به عنوان رفتارهای “غیرمولد” یا “ناسالم” شناخته می شوند.

برای مقابله با این مسئله ، حفظ برنامه و رعایت دقیق آن از اهمیت بالایی برخوردار است. ایده در اینجا این است که مغز خود را درگیر کاری کنیم که به زندگی ما ارزش افزوده و آن را معنادارتر کند. یوگا ، ورزش ، مدیتیشن یا هر چیز دیگری را امتحان کنید که نه تنها می تواند به شما کمک کند قدرت خود را از درون تقویت کنید ، بلکه خلاص شدن از دست افسردگی را نیز به شما هدیه می دهد.

اطلاعات بیشتر
بعد ترک سیگار چه اتفاقی در بدن می افتد؟ | خانه سپید

 

برای خود هدف تعیین کنید

وقتی موضچعی داشته باشید که روی آن تمرکز کنید   ، زندگی معنادارتر می شود. تعیین هدف به شما این فرصت را می دهد تا هدف اصلی داشته باشید و در جهت دستیابی به آن تلاش کنید. اما، تعیین یک هدف به تنهایی معجزه نمی کند. باید بدانید که رسیدن به هدف در راستای تلاش کردن برای آن، میسر می شود.

نسبت به هدف خود متمرکز ، مصمم و صادق باشید. این کار در ابتدا سخت خواهد بود اما در نهایت ، برای شما به یک عادت تبدیل می شود. با این حال ، قبل از انجام این کار ، اطمینان حاصل کنید که اهدافی که تعیین می کنید واقعی و قابل دستیابی است.

 

صحبت کردن

علامت اصلی افسردگی، انزوا و احساس این است که همه حوادث بد فقط برای شما اتفاق می افتد. این باعث می شود فرد احساس تنهایی کند و این حس به او غلبه کند. همچنین ، به لطف بدنام بودن بیماری های روانی نزد مردم ، این امر مبتلایان را مجبور کرده است که از صحبت در مورد بیماری خود، جلوگیری کنند.

بهترین کار این است که در مورد آن با شخصی صحبت کنید که می دانید با او راحتید و حرف زدن با او شما را سبک می کند. این می تواند دوستان ، اعضای خانواده ، شریک زندگی یا حتی همکاران شما باشند. صحبت کردن در مورد مسئله خود، بهترین راه برای احساس خوب در مورد خود می باشد.

 

به یک متخصص مراجعه کنید

متخصصان پزشکی می توانند وضعیت شما را بهبود بخشند و افرادی نیستند که از آنها فرار کنید. باید بدانید که آنها تنها کسانی هستند که می توانند بهترین کمک را ارائه دهند.

داروها ، جلسات درمانی شخصی و بسیاری گزینه های دیگر موجود است. ممکن است شما از مراجعه به مراکز درمانی برای بهبود خود، احساس خوبی نداشته باشید ، اما به محض اینکه بر این مسئله غلبه کردید و به پزشک مراجعه کردید ، با حرف زدن با آنها خیال شما راحت می شود.

اطلاعات بیشتر
ترک هروئین و دوباره زنده شدن: راهنمایی برای شروع یک فرآیند نوین

 

ذهن خود را کنترل کنید

ما می فهمیم که کنترل انفجار احساسات درون سر شما دشوار است. اگر اینگونه فکر کنید ، برای شرایط شما نیز مضر است. گفته می شود که افسردگی باعث به یاد آوردن احساسات منفی می شود.  این شما را بر آن می دارد تا روی یک مسئله بد متمرکز کنید و نه هزاران مورد مثبت.

توصیه می شود که فکردن به حوادث منفی را متوقف کنید و رویکردی درست برای شناخت مسائل و افکار مثبت داشته باشید. همیشه گفته می شود که می توانید با هر بیماری مبارزه کنید ، به شرطی که نگرش منفی نداشته باشید و ذهنیت کلی خود را تغییر دهید.

 

جشن گرفتن

به یاد می آورید چه زمانی به تعیین اهداف اشاره کردیم؟ هنگامی که هدف خود را به سرانجام رساندید ، اکنون وقت آن است که برای خود یک هدیه بخرید. چرا که نه؟ شما برای این کار سخت کار کرده اید و باید برای آن جشن بگیرید. نکته این است که شما باید یک نگرش برای قدردانی از چیزهای کوچک در زندگی خود داشته باشید. این خودش یک هنر است. اگر می دانید که چگونه این کار را انجام بدهید ، در نیمه راه بهبودی هستید.

 

نتیجه

ما در قرن بیست و یکم زندگی می کنیم و مسائل بهداشت روان باید به طور جدی و با دقت درمان شود.  افسردگی یکی از بسیاری از بیماری های روانی است که در سطح جهان نگران کننده است. با این حال ، اگر بیماران به اندازه کافی اعتماد به نفس داشته باشند تا شرایط خود را بپذیرند و مایل به درمان هستند ، مهار هر بیماری امکان پذیر است. در این راستا، شما می توانید با کلینیک تخصصی ترک اعتیاد خانه سپید در ارتباط باشید. این کلینیک با داشتن کادر متخصص و مشاور در زمینه ترک اعتیاد و درمان بیماری های روانی، آماده خدمت رسانی به شما عزیزان است. برای کسب اطلاعات بیشتر تماس بگیرید.

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
Call Now Buttonمشاوره رایگان